Uszkodzona przesyłka

Paczkomat Inpost

Jeśli zauważysz na opakowaniu jakiekolwiek podejrzane uszkodzenia, otarcia lub uszkodzony karton/tubę – nie zwlekaj. Lepiej unikaj rozpakowywania przesyłki i natychmiast zgłoś reklamację w InPost. Możesz to zrobić bezpośrednio w Paczkomacie. Jeśli wybierasz opcję Paczkomatu, pozostaw paczkę w skrytce i wypełnij odpowiedni formularz na ekranie. Paczkomat powinien wskazać skrytkę na zwrot uszkodzonej przesyłki. Następnie InPost, po wyjęciu przesyłki z Paczkomatu i dostarczeniu jej do oddziału, dokona jej komisyjnego otwarcia i sporządzi stosowny protokół.

 

Kurier

Gdy odbieramy przesyłkę bezpośrednio od kuriera, przewoźnik powinien spisać raport usterki. Pojawiają się w nim takie pytania, jak „czy odebrano bez zarzutu"  lub „czy paczka nie zawiera śladów uszkodzeń". Sporządzony dokument będzie stanowić podstawę do złożenia reklamacji w InPost oraz domagania się o odszkodowanie. Przyśpieszy on także zwrot pieniędzy ze względu na jasność, że do uszkodzenia przesyłki doszło podczas transportu. Z tych powodów ważne jest złożenie na protokole podpisu kuriera oraz nadawcy. Co ważne, jeżeli na kartonie są widoczne ślady uszkodzeń, ale przy odbiorze nie spisaliśmy odpowiedniego sprawozdania — reklamacja może być nieuznana. O wiele trudniej dowieźć bowiem, że paczka została uszkodzona przez doręczyciela, a nie z winy nadawcy lub adresata.  

W każdej z powyższych sytuacji należy dodatkowo wnieść oficjalną skargę. Podobnie sprawa wygląda, gdy odkryjemy uszkodzenie dopiero po otwarciu przesyłki. Usterkę zgłosimy w jednym z Punktów Obsługi Paczek InPost. Innym sposobem jest wypełnienie internetowego formularza lub kontakt z infolinią. Dopuszczalną formą pozostaje także tradycyjny list. 

 

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl